Sazino

موارد استفاده سازه های پارچه ای

موارد استفاده سازه های پارچه ای

موارد استفاده سازه های پارچه ای

امروزه در حوزه صنعت انواع مختلفی از سازه ها تولید شده است که هر کدام از این سازه ها بر اساس ساختار خود دارای ویژگی هایی هستند. سازه های پارچه ای نیز یکی از این سازه ها بوده که در موارد متعدد کاربرد دارد. اما برای این که بتوانید نسبت به موارد استفاده سازه های پارچه ای مطلع شوید، بهتر است تا در گام نخست این سازه ها را بشناسید. این نوع از سازه ها در ساختار خود حاوی پوسته ای صنعتی و از جنس پارچه ضحیم ولی سبک بوده که سبب ایجاد یک سقف وسیع با دامنه گسترده می شود.
سازه های پارچه ای در مکان های مختلفی همچون سالن ها، گلخانه ها، انبار، پارکینیگ، روکش اجسام و … به کار برده می شود. اما رایج ترین کاربرد آن ها بدون تردید در سقف می باشد. به طور کلی در انواع مختلفی از سقف ها مثل سقف ایستگاه قطار، استادیوم، ایستگاه اتوبوس، تئاتر و … از سازه های پارچه ای استفاده می شود. این سازه ها به دلیل داشتن پارچه در ساختار خود از وزن ایده آلی برخوردار بوده و استحکام بالایی دارند.

استقاده کردن از سازه های پارچه ای

سازه غشایی چه کاربردی دارد؟

سازه های غشایی تحت عنوان یک سازه فضایی به عموم معرفی می شود که در زمان ساخت و سازها برای برخی مکان ها نظیر پارکینگ ها و ورزشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد. جالب است بدانید که سازه های غشایی در برابر انواع فشارهای سنگین مقاوم بوده و در عین حال از کشش مناسبی برخوردار هستند. به همین منظور می توان اظهار داشت که انعطاف پذیری سازه غشایی بسیار بالا می باشد.
این سازه دارای دو قسمت عمده در ساختار خود بوده که تکیه گاه و غشا نام دارند. در بیشتر موارد این سازه ها به صورت نیمه شفاف ساخته می شوند. این نوع از طراحی سبب می شود تا علاوه بر ظاهر زیبای آن، بتوان از عوامل محیطی خارجی نیز اطلاع پیدا کرد.

بیشتر بخوانید  استفاده از سازه های پارچه ای داخل ساختمان ها

بهترین تولیدکننده سازه های پارچه ای

برای این که بتوان یک سازه پارچه ای ایده آل را تهیه کرد، نیاز است تا ابتدا به دنبال یک تولیدکننده سازه های پارچه ای باشید. جستجوی یک تولیدکننده مجرب کار دشواری است زیرا مجموعه های زیادی وجود دارند که در این حوزه فعالیت می کنند. یک تولیدکننده ماهر مانند شرکت سازینو باید دارای برخی ویژگی ها بوده و از چند معیار مهم پیروی کند.
زمانی که می خواهید این تولیدکننده ها را مقایسه کنید، حتماً از نظرات مشتریان و کاربران آن ها نیز کمک بگیرید. علاوه بر این با برقراری ارتباط با کارشناسان هر مجموعه و کسب اطلاع از چگونگی ساخت و مواد به کار رفته در سازه های پارچه ای آن ها، وسعت مقایسه خود را افزایش دهید. با توجه به این نکات بدون شک می توانید در انتخاب یک تولید کننده سازه های پارچه ای به بهترین شکل عمل کنید.

موارد استفاده سازه های پارچه ای

آشنایی با ماهیت پارکینگ چادری و مزایای آن

پارکینگ های چادری متناسب با ساختاری که دارند از مزایا و ویژگی های زیادی برخوردار می باشند. برای مثال این پارکینگ ها مقاومت بالایی را در برابر عوامل محیطی از خود به نمایش می گذارند. پارکینگ چادری به سبب ساختار مستحکم خود، در برابر زلزله و همچنین بادهای شدید بسیار مقاوم می باشد. یکی از مزایای دیگر این نوع پارکینگ ها بدون تردید میزان تحمل بالای آن ها در مقابل اجسام است.
در بعضی موارد ممکن است برخی اجسام به سمت این پارکینگ ها سرنگون شده و روی آن ها قرار بگیرند. در این مواقع سقف پارکینگ ها به سبب مقاومت بالایی که دارند دچار آسیب نشده و ایمنی پارکینگ حفظ می شود. از مزایای دیگر پارکینگ های چادری می توان به عمر طولانی آن ها اشاره نمود. در بیشتر مواقع برای تولید سازه اصلی این پارگینک ها از فلزاتی نظیر استیل و یا حتی آهن استفاده می کنند.
البته در زمان استفاده از این فلزات نیاز است تا برخی تغییرات را بر روی آن ها اعمل کرد. این تغییرات علاوه بر ایجاد استحکام سازه ها، سبب ایجاد ثبات رنگ در سازه نیز می شود. با بررسی ماهیت و مزایای پارکینگ چادری می توان به موارد کاربرد سازه های پارچه ای نیز پی برد.

بیشتر بخوانید  هزینه اجرای سازه های پارچه ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *