Sazino

سایبان کنار استخر

سایبان کنار استخر

سایبان کنار استخر

سایبان کنار استخر معمولا در مکان های تفریحی و گردشگری برای رفاه افراد به کار می رود. در محیط های باز مانند استخرها، پلاژهای کنار ساحل و … از این سایبان ها به منظور فراهم کردن سایه و لذت بردن افراد از مناظر و زیبایی های محیط استفاده می شود. جنس این سایبان ها به گونه ایی است که حرارت کمتری را جذب می کند، این سایبان ها در شکل و طرح های مختلفی در بازار وجود دارند و افراد با سلیقه های مختلف می توانند سایبان مورد علاقه خود را انتخاب کند. ما در این نوشته قصد داریم به بیان ویژگی ها و انواع سایبان های کنار استخر بپردازیم، بنابراین از افرادی که قصد خرید این سایبان را دارند دعوت می کنیم تا پایان ما را همراهی نمایند.

انواع سایبان های کنار استخر

همانطور که در بالا اشاره کردیم سایبان کنار استخر در انواع مختلفی وجود دارد که عبارتند از:
1. ثابت
2. متحرک
سایبان ثابت : این نوع سایبان ها دارای پایه های ثابتی از جنس آلومینیوم یا سایر فلزات می باشند و استحکام خوبی دارند. سایبان های ثابتی که در کنار استخر استوار می شوند، انواع مختلفی دارد که از جمله آن ها میشود به آلاچیق چادری اشاره کرد و در ادامه به بیان آن ها خواهیم پرداخت.
سایبان استخر متحرک : این سایبان ها به صورت متحرک هستند و هر موقع فرد بخواهد، می تواند سقف آن را باز و بسته کند. این نوع از سایبان ها برای افرادی که به دنبال تنوع و لذت بردن از مناظر زیبای آسمان هستند، پیشنهاد داده می شود.

سایبان کنار استخر

انواع سایبان های کنار استخر ثابت

سایبان های ثابت که سقف آن ثابت است و دیگر متحرک نخواهند بود. این سایبان ها انواع مختلفی دارد که شامل موارد زیر می شود.
• سایبان گلخانه ای
بازوهای به پیوسته ایی که توسط پنل پلاستیکی برای ایجاد سایه می باشد، این سایبان را تشکیل می دهد. این سایبان ها برای محافظت از استخر در برابر باران و برف و نور خورشید به کار می رود.
• سایبان بادبانی
سایبان های بادبانی به منظور به وجود آوردن محیط خنک و بدون نور خورشید استفاده می شوند. بادبان های بکار رفته در این سایبان از پارچه ای خاص تهیه شده اند که باید مقاومت خوبی در برابر باد داشته باشند. این بادبان ها توسط بست های فولادی به همدیگر وصل شده اند و در مقابل بادهای شدید استحکام خیلی خوبی از خود نشان می دهد.
• سایبان پارکینگی
یکی دیگر از سایبان کنار استخر، سایبان های پارکینگی است که از یک مجموعه پایه های بازویی در کنار هم تشکیل شده و توسط پنل های پلاستیکی یا پارچه بر روی بازوهای سایبان تشکیل شده است که موجب تشکیل سایه مناسبی برای افراد شده است.
• سایبان پاویلیون
این سایبان ها مانند سایبان های پارکینگی هستند و تنها تفاوت آن در ظاهر است، به این صورت که بازوهای تشکیل دهنده این سایبان ها به شکل دایره است و ظاهر این سازه چادری به شکل خیمه می باشد.

بیشتر بخوانید  تولید سازه چادری

قیمت سایبان کنار استخر

سایبان کنار استخر متحرک

این سایبان ها که سقف آن ها باز و بسته می شود به دو صورت تولید می شود: 1- کشویی 2- چتری که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم.
• سایبان کنار استخر کشویی
سایبان های کشویی همانطور که از اسم آن ها مشخص است به صورت کشو باز و بسته می شود، با استفاده از این سایبان ها علاوه بر محافظت در برابر نور آفتاب می توان از آسمان و ستارگان در شب لذت برد.
• سایبان کنار استخر چتری
این نوع از سایبان ها فضای کمی در بر می گیرند و مانند چتر عمل کرده و باز و بسته شدن آن به شکل چتر خواهد بود. طرح های متنوعی از این سایبان ها به بازارتولید و عرضه شده است که انتخاب هر کدام از آن ها حس آرامش در کنار استخر را برای افراد ایجاد می کند.

چرا از سایه بان استخر استفاده کنیم؟

یکی از مزایایی که بیشتر صاحبان ویلا ها با استخر با آن روبرو هستند، ریزش برگ درختان در فصل پاییز است که سبب می شود تا آب استخر کثیف شود. برای اینکه بتوانیم از ریزش برگ درختان به داخل آب جلوگیری کنیم، می توانیم از سایبان استخر استفاده کنیم. اگر از سایبان استخر استفاده نشود، آب آن سریعاً کثیف می شود و غیر قابل استفاده خواهد بود و زمان و هزینه زیادی برای خالی کردن و پر کردن مجدد استخر نیاز است. اگرچه باران و برف فواید بیشماری برای انسان ها دارند اما گاهی مزاحمت های ایجاد می کنند که به تنهایی می تواند هزینه و زمان زیادی برای برطرف کردن آن نیاز باشد.

با استفاده از یک سقف متحرک و یا استاندارد بر روی استخر ها می توان از بیشتر این آسیب‌ها جلوگیری کرد. البته که نه تنها باران و برف مشکل‌زا هستند، بلکه گاهی نور مستقیم آفتاب نیز می‌تواند آسیب‌های جدی به پوست وارد کند لذا در شهرهایی که شاهد تابش مستقیم نور خورشید هستیم، بهتر است از سایبان استخر استفاده شود تا سقف را بسته نگه دارد و استفاده از استخر به راحتی ممکن باشد.

هزینه ساخت سایبان استخر

عوامل متعددی در هزینه ساخت سایبان استخر تاثیرگذار هستند. از جمله این موارد می‌توان به نوع سایبان اشاره کرد. نوع سایبان می تواند متحرک و یا ثابت باشد که در صورت انتخاب هر کدام از این موارد، قیمت آن نیز تحت تأثیر قرار می گیرد و معمولا هزینه سایه بان های متحرک بالاتر هستند چرا که برای ساخت آنها از موتور و تجهیزات الکتریکی استفاده می شود.  جنس متریال استفاده شده در سایه بان نیز در قیمت آن تاثیر گذار استو برخی از افراد از سایبان های آلومینیومی استفاده می‌کنند که قطعاً قیمت نهایی آن بیشتر از سایبان های فولادی هستند. شما می توانید بر اساس بودجه خود یک سایه بان مناسب برای خود انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید  طراحی و اجرای روف گاردن

مزایای استفاده از سایبان کنار استخر

همانطور که قبلا بیان کردیم سایبان کنار استخر به منظور رفاه بیش تر افراد استفاده می شود. این سایبان ها مزایای زیادی دارد که عبارت است از:
 محافظت در برابر شرایط جوی مختلف مانند باد، باران، برف، نورخورشید و …
 زیبا نمودن محیط بیرونی
 قابلیت تنظیم کردن شیب سایبان ها تا 45 درجه
 امکان استفاده از رنگ های متخلف به منظور مقاومت بیش تر در برابر پوسیدگی و زنگ خوردگی و …
 قابلیت چاپ لگو و تبلیغات برای شرکت های مختلف
 قابلیت نورپردازی توسط سیستم های نورپردازی
 دارا بودن امکان تنطیم ارتفاع سایبان با توجه به سلیقه های افراد
 کاهش هزینه در فصل زمستان به منظور گرم کردن آب

هزینه سایبان کنار استخر

روف گاردن و سایبان کنار استخر

در طراحی و اجرای روف گاردن که به ساخت بام سبز بر روی پشت بام ها گفته می شود، مانند سایبان کنار استخر از سازه چادری استفاده می شود. اولین مزیت این سازه های چادری محافظت در برابر باد، باران، نورخورشید و … است، به همین دلیل باید جنس این چادرها که در روف گاردن یا سایبان به کار می رود از متریال با کیفیت و پارچه های پلیمری باشد که دوام بالایی دارد و از ماندگاری بیش تری برخوردار است. به عبارت بهتر می توان گفت عملکرد ساده این چتر ها و وزن کم این چتر ها را برای استفاده در روف گاردن و سایبان کنار استخر مناسب کرده است. شرکت سازینو با تخصصی در زمینه سایبان ها و سازه های غشایی که دارد و افراد با تجربه و کارآمدی که در این زمینه ماهر هستند از سازند گان برتر این سایبان ها به شمار می رود.

ویژگی های پارچه سایبان

تولید کننده سازه های پارچه ای پارچه ای را برای سایبان کنار استخر به کار می برند که درجه یک و با کیفیت باشد تا برای انواع طراحی های مدرن بتواند از آن استفاده کنند. از مزایای این پارچه برای سایبان ها می توان به موارد زیر اشاره نمود.
• قابلیت شست و شو را دارند.
• در برابر آب و نور خورشید مقاوم هستند.
• دمای محیط را در هنگام تابش نور خورشید پایین می آورد.
• از ورود آب های آلوده و برگ ها و زباله به داخل استخر جلوگیری می کند.
• رنگ های متنوعی دارد که با دکوراسیون به راحتی هماهنگ می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *