Sazino

تولید کننده سازه های پارچه ای + شرکت سازه های پارچه ای

تولید کننده سازه های پارچه ای

تولید کننده سازه های پارچه ای + شرکت سازه های پارچه ای

تولید کننده سازه های پارچه ای در ایران و جهان، در حال تولید محصولاتی به روز و کاربردی در زمینه سازه ها هستند. در سازه های پارچه ای از پوسته ای با جنس پارچه صنعتی و سبک استفاده شده است. در تولید این نوع سازه ها، از پارچه هایی مخصوص با وزنی مناسب استفاده شده است که باعث می شود برای چهارچوب آن ها، دیگر نیازی به پروفیل های سنگین و دردستر ساز نداشته باشیم. سازه هایی که به این شکل تولید می شوند، دارای انواع مختلفی می باشند که هر کدام خواص و کاربرد های مخصوص به خود را دارا هستند. یکی دیگر از فواید مهم این نوع سازه ها، کم شدن زمان ساخت و به بهره برداری رسیدن پروژه می باشد.

امروزه استفاده کردن از سازه های پارچه ای به شدت مورد توجه مهندسان و کارشناسان ساخت و ساز قرار گرفته است، به گونه ای که از آن ها به شکل های مختلف و در کاربرد های بسیار وسیعی استفاده می شود. تولید کننده سازه های پارچه ای، این نوع از سازه ها را در شکل ها و انواع مختلفی تولید کرده و به بازار عرضه می کند.

شرکت سازه های پارچه ای در زمینه های بسیار گوناگونی فعالیت دارد و پروژه های متعددی توسط این شرکت ها انجام می شود، این سازه ها در موارد گوناگونی نظیر سایبان، اتاقک، سردرب ورودی، استادیوم ها، آلاچیق چادری، پارکینگ چادری، روف گاردن، به عنوان سرپناه پیاده رو ها و…بسیار پر کاربرد می باشد. امروزه بسیاری از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نظیر عربستان، امارات، قطر و… و همچنین کشور های اروپایی از این سازه های چادری به عنوان سایبان و موارد دیگر مورد استفاده قرار می دهند که با توجه به طراحی خاص و منحصر به فردی که دارند، توانسته اند جلوه زیبایی در سطح این کشورها ایجاد کنند. در ایران و سایر کشور ها، تعدادی شرکت سازه های پارچه ای وجود دارند که نیاز کاربران را تامین می کنند. این شرکت ها در طراحی و اجرای روف گاردن نیز نقش دارند.

تولید کننده سازه

برترین تولید کننده سازه های پارچه ای

در گذشته یک مهندس روسی به نام شوخوف نوعی از سازه ها را مورد بررسی قرار داد و بر روی آن ها تحقیقاتی انجام داد. او در سال 1896 چیزیدر حدود 8 غرفه نمایشگاهی را طراحی کرد و از آن به بعد کاربرد این نوع سازه های پارچه ای در دنیا گسترش یافت. امروزه تولید کننده سازه های پارچه ای، یکی از شغل ها در صنعت محسوب شده و تولیدات آن بسیار مورد توجه قرار گرفته است.سازه های پارچه ای دارای انواع مختلفی هستند که بر اساس نیرو کششی در سازه مورد نظر شما عمل کرده و دسته بندی می شوند.

شرکت سازه های پارچه ای، این نوع سازه ها را در تولید کرده و در اختیار مردم قرار می دهد. از انواع مختلف سازه های پارچه ای می توان به سازه های پارچه ای برای سقف های کاذب، سازه های پارچه ای سه بعدی و سازه های پارچه ای سطح فشار اشاره کرد. باید توجه کنید که یکی از بزرگترین کاربرد ها برای سازه های پارچه ای در ساخت سایه بان ها می باشد که انواع مختلفی دارند. سایه بان های پارچه ای دارای 4 شکل اصلی هستند (سایه بان با ساختار تنش مخروطی، سایه بان ضد انعقاد، سایه بان به شکل طاق موازی و سایه بان به شکل شبکه کابل) که هر کدام از آن ها در جایگاه خود مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه به بررسی کامل انواع مختلف این نوع سازه ها نمی پردازیم.

سازه های پارچه ای

معرفی انواع تولید کننده سازه های پارچه ای

به همان صورت که گفته شد، سازه های پارچه ای دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام برای شرایط و مکان های خاصی استفاده شده و کاربرد مخصوص به خود را دارند. سازه های بادی یکی از انواع سازه های پارچه ای می باشد که از زمان جنگ جهانی اول مورد استفاده قرار گرفته است که دارای یک پوسته بسیار نازک از جنس پارچه هستند. تولید کننده سازه های پارچه ای، این نوع سازه پارچه ای را نیز تولید کرده و به بازار عرضه می کنند.

یکی دیگر از انواع ساز های پارچه ای، سازه های پارچه ای متحرک است. این نوع از سازه ها در زمان هایی که برای مسقف کردن فضاهای متحرک، به سازه ای سبک و کم وزن، مقاوم و البته دارای قابلیت جابه جایی و تحرک نیاز باشد، مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع از سازه ها را، با توجه به ابعاد فضای مورد نظر و کاربرد، در طرح ها و اشکال گوناگونی می سازند. انواع تولیدکننده سازه های پارچه ای در ایران و دنیا وجود دارند که هر کدام از آن ها محصولات مخصوص به خود را تولید می کنند و به بازار عرضه می کنند.

بیشتر بخوانید  سایبان کنار استخر

کاربرد های سازه های پارچه ای

امروزه سازه های پارچه ای و همچنین طراحی و اجرای روف گاردن کاربرد های زیادی دارند. از آن ها برای بادبان ها و سایه بان ها در مناطق مختلف استفاده می شود. یکی از کاربرد های این نوع سازه در زمینه سایه بان ها، برای پوشاندن پارکینگ ها و یا حیاط ها می باشد. شرکت تولید کننده سازه های پارچه ای به شما این امکان را می دهد تا در کوتاه ترین زمان ممکن، سازه مورد نظر خود را تحویل بگیرید. با استفاده از این نوع سازه می توانید از زیبایی بسیار زیاد آن ها و همچنین سرعت بالای ساخت آن ها لذت ببرید. از جمله کاربرد های دیگر سازه های پارچه ای می توان به استفاده از آن ها در سقف های مختلف، سالن ها، انبار های موقت، پارکینگ ها، انبار گاز و همچنین روکش منابع سوخت اشاره کرد.

سازه های پارچه ای دارای مزیت های فراوانی هستند. میزان ماندگاری سازه های چادری به جنس پارچه به کار رفته در آنها وابسته است، اما در حالت کلی این سازه ها از دوام، مقاومت و ماندگاری بالایی برخوردار هستند. تولید کننده سازه های پارچه ای برای تولید آن ها، به مصالح کمتری نیاز دارد و در نتیجه در میزان هزینه ساخت و حمل و نقل صرفه جویی می شود. این نوع سازه ها با انعکاس نور در مصرف انرژی صرفه جویی می کند و به آسانی با استفاده از آب، شسته و تمیز می شوند و برای نظافت آنها به مواد شوینده و شیمیایی نیازی نیست. با استفاده از سازه های چادری، به صرف انرژی کمتری برای گرمایش سیستم های داخلی ساختمان نیاز است زیرا عایق گرما هستند. این سازه ها، قابلیت این را دارند که آن ها را به اشکال متفاوتی تولید و به بازار عرضه کنند.

قیمت سازه های پارچه ای

تولید کننده سازه های ساختمانی

یکی از انواع سازه های پارچه ای که در پروژه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و تولید کننده سازه های پارچه ای آن را تولید میکند، سازه های پارچه ای مخصوص ساختمان است. این نوع سازه ها بسیار محبوب است و امروزه کاربرد های بسیار زیادی در مکان های مختلف دارند. از سازه های پارچه ای و سقف چادری برای پوشاندن دهانه ها با طول های مختلف استفاده می شود.
هر کدام از سازه های پارچه ای ساختمانی از چندین عضو مختلف تشکیل شده اند که از جمله اعضا آن ها می توانیم به اتصالات و اعضا مختلف آن اشاره کنیم. تولید کننده سازه های پارچه ای با تولید هر یک از اعضا و قطعات ورد نیاز این نوع سازه ها و اتصال آن ها به یکدیگر، در انتها یک سازه پارچه ای زیبا و مستحکم را به بازار وارد می کند. توجه کنید که اتصالات در سازه های پارچه ای دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد به گونه ای که برای انجام آن ها نیاز به اطلاعات بسیار بالایی دارید.

سازه های پارچه ای برای نما

استفاده از سازه های پارچه ای ساختمانی در مکان های مختلف باعث افزایش زیبایی آن مناطق می شود. توجه داشته باشید که از سازه های پارچه ای برای نما ساختمان ها نیز استفاده می شود که تولید کننده سازه های پارچه ای مخصوص نما، آن ها را تولید می کنند. این نوع از سازه ها به اسکلت ساختمان می چسبند و تبدیل به رویه اصلی و نمای ساختمان می شوند. از این نوع پوشش برای محافظت بیشتر از ساختمان ها استفاده می شود.

طراحی ظاهری سازه های پارچه ای توسط شرکت سازه های پارچه ای

شرکت سازه های پارچه ای سازینو از طراحان معماری برای طراحی ظاهری سازه های پارچه ای استفاده می کنند، طراحی سازه های پارچه ای تفاوت بسیاری با طراحی ساختمان دارد، در ابتدا طراحان معماری با استفاده از توانایی های خود سازه های گوناگون و متنوعی را طراحی می کنند. طرح کلی این سازه ها معمولا به شکل زین و یا مخروط می باشد، البته تنها به این دو طرح ختم نمی شود و از اشکال هندسی مختلف دیگر نیز در طراحی این سازه ها استفاده می کنند. سازه های پارچه ای به دو صورت متحرک و ثابت ساخته می شوند که طراحی بسیار متفاوتی نسبت به یکدیگردارند، پس از تایید شدن طرح انتخابی، مهندسین و متخصصین سازه طراحی شده را از لحاظ ساختاری مورد تحلیل قرار می دهند در صورت وجود مشکل آن را ارجاع می دهند و دوباره آن را اصلاح می کنند.

سازه پارچه ای

 

پارچه های به کار رفته توسط شرکت سازه های پارچه ای

یک شرکت سازه های پارچه ای ممکن است از پارچه های گوناگون و متفاوتی با توجه به شرایط اقلیمی و زمینه مورد استفاده برای ساخت سازه های خود به کار ببرد اما در حالت کلی چهار نوع پارچه کاربرد بیشتر و گسترده تری در این صنعت دارند.یکی از پارچه مورد استفاده در این سازه ها، پارچه پلی استر با روکش PVC که با توجه به قیمت مناسب و مقرون به صرفه آن کاربرد گسترده ای دارد و همچنین طول عمر متوسط آن بین 10 تا 20 سال می باشد. پارچه های شیشه ای با روکش PVC نیز طول عمر بالایی دارند. پارچه های شیشه ای با روکش PTFE نیز هم طول عمر بالایی دارند و هم غیر قابل حریق می باشد. فویل های ETFE نیز در سازه های پارچه ای کاربرد دارد.

بیشتر بخوانید  استفاده از سازه های پارچه ای داخل ساختمان ها

مصالح به کار رفته در سازه های پارچه ای توسط شرکت تولید کننده

عمدتا شرکت سازه های پارچه ای سازینو به عنوان سازنده، مصالح به کار رفته در سازه های پارچه ای را با توجه به ایجاد خاصیت غشایی در آن سازه ها انتخاب می کند. سازه ها معمولا از سه بخش اصلی تشکیل می شوند. بخش اول، تیر ها یا ستون ها می باشند، بخش دوم شامل کابل ها یا سیم ها می باشد و بخش سوم سقف یا گنبد می باشد که مصالح مورد استفاده با در نظر گرفتن این موارد انتخاب می شود. پرکاربرد ترین مصالح مورد استفاده در ساخت سازه های پارچه ای، آلومینیوم، چوب، فولاد، مس و… می باشند.

سازه های پارچه ای

مزایای سازه های پارچه ای

یکی از مزایای سازه های پارچه ای این است که زیبایی خاصی به فضا می بخشند وهمچنین بسیار منحصر به فرد می باشند. شکل سه بعدی سازه های پارچه ای سبب جذابیت بیشتر آن می شود، طراحان خوش ذوق و خلاق این حوزه با الهام از طبیعت و خلاقیت خود سازه های پارچه ای بی نظیری را خلق می کنند، همچنین این سازه ها دوام بسیار بالایی در برابر محیط دارند. شرکت های سازنده سازه های پارچه ای معمولا از متریال با کیفیت بالا استفاده می کنند که سبب عمر طولانی سازه های پارچه ای می شود.ازدیگر مزایای سازه های پارچه ای توانایی پوشش دهی در ابعاد بزرگ می باشد.همچنین یک شرکت سازه های پارچه ای درآمد زیادی از این سازه ها کسب می کند، پس شغل پرسودی نیز می باشد.

معایب سازه های پارچه ای

علی رغم وجود مزایای بسیار زیاد سازه های غشایی معایبی نیز وجود دارد. از معایب سازه های پارچه ای این است که هزینه بسیار بالایی در مراحل ساخت و اجرا، دارا می باشد. این سازه ها حتی در متراژ پایین نیز هزینه بسیار بالایی دارند که نشان می دهد این سازه ها از لحاظ اقتصادی بسیار پرهزینه می باشند. اگر در ساخت این سازه های پارچه ای از پارچه هایی با ضخامت نامناسب استفاده شود، مقاومت بسیار پایینی در برابر آتش سوزی از خود نشان می دهند، در نتیجه عمر کوتاه تری نسبت به بقیه سازه ها خواهند داشت. از آنجا که انتخاب مصالح به کار رفته در این سازه ها نیازمند به تخصص می باشد، یک شرکت سازه های پارچه ای باید از افرادی که صلاحیت لازم را دارند، نظیر متخصصین و مهندسین در این زمینه استفاده کند، در غیر این صورت سازه دچار مشکلات بسیار جدی می شود. از دیگر معایب سازه های پارچه ای این است که نیازمند به صرف انرژی بیشتر با توجه به شرایط محیطی دارد و همچنین اتلاف انرژی بسیار بالایی دارد. خوشبختانه شرکت سازینو از بهترین متریال ها و افراد متخصص در مراحل طراحی و تولید سازه های خود بهره میگیرد.

سازه های پارچه ای

محصولات شرکت سازه های پارچه ای

آلاچیق چادری از محصولات یک شرکت سازه های پارچه ای می باشد که در واقع گونه ای از سازه های غشایی نیز به شمار می رود. آلاچیق چادری معمولا در فضاهای باز نظیر پارک ها، کافه ها و…مورد استفاده قرار می گیرد. از دیگر محصولات این شرکت ها، پارکینگ چادری می باشد که برای محل پارک خودرو طراحی شده است که علاوه بر ایجاد پوشش مناسب برای خودرو و حفظ آن در برابر نزولات جوی و جلوگیری از تابش نور خورشید، ظاهر زیبایی نیز دارد. این پارکینگ ها در دو نوع ثابت و تاشو ساخته می شود. طراحی نوع ثابت آن به نحوی می باشد که دو میله به طور ثابت به سقف سایبان متصل شده اند، در نتیجه هیچ نوع تحرکی در سقف وجود ندارد. نوع دیگری از پارکینگ های چادری که محبوبیت بسیار زیادی دارد، پارکینگ های پارچه ای تاشو می باشد که علاوه بر وزن کمی که دارد قابلیت جابجایی و حمل و نقل را دارد و همچنین قابلیت انعطاف پذیری بیشتری نیز دارد.

سوالات متداول:

اول، سازه پارچه ای چیست؟

سازه ی‌ پارچه‌ ای نوع جدیدی از سازه های سبک است که به تازگی وارد بازار شده است. در سازه پارچه ای با استفاده از پوشش های پارچه ‌ای ، به آسانی می توان سقف ‌هایی با دهانه‌ های بزرگ و بهینه به وجود آورد.

دوم، عملکرد سازه پارچه ای در برابر آتش به چه صورت است؟

پارچه ی کششی حالت خود سوز نداشته و سبب گسترش آتش نمی شوند، شعله ور نمی گردند و آتش به بخش های دیگر سازه ی پارچه ای سرایت نمی کند. استانداردها و آیین نامه های ایمنی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی استفاده از سازه پارچه ای را تایید کرده است.

سوم، مقاومت سازه پارچه ای در برابر برف و باد شدید به چه صورت است؟

همه ی سازه های پارچه ای ثابت بر اساس مقررات ملی ساختمان ایران بارگذاری خواهند شد. سرعت باد برای این سازه ها ۸۰  km/h  و بار وزن وارده بر آن ۱۰۰ کیلو گرم بر متر مربع بار برف طراحی می گردند.

چهارم، شست و شوی پارچه کششی به چه شکل است؟

سطح بیرونی سازه پارچه ای با گذشت زمان آلوده شده و تا حدود کمی بر روی خواص انعکاسی آن تاثیر خواهد گذاشت. تمیز کردن این پارچه ها به خاطر روکش pvc بسیار ساده و با استفاده از کف صابون و برس نرم به آسانی تمیز می شوند.

پنجم، آیا پارچه کششی پاره می شود؟

امکان پاره شدن در شرایط عادی وجود ندارد؛ اما در صورت استفاده نادرست و یا برخورد با شدت زیاد اجسام نوک تیز مثل چاقو امکان آسیب دیدن پارچه وجود خواهد داشت.

ششم، این سازه ها به فونداسیون نیاز دارند؟

بله، سازه های پارچه ای با توجه به این که ثابت می باشند و تحت بارهای متفاوت (باد و برف) مقاومت می نمایند حتما نیاز به فونداسیون و اتصال به سازه خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *